Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trendy v českém pivovarnictví
POLÁČKOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce se zabývá trendy v českém pivovarnictví. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - literární rešerši a praktickou část. V literární rešerši se práce věnuje historii pivovarnictví ve světě a v České republice. Dále popisuje suroviny pro výrobu piva, pivní druhy a sociologické metody šetření. Praktická část analyzuje poskytnutá data od pivovaru Samson a vyhodnocuje interview poskytnutá odpovědnými osobami ze zkoumaných pivovarů. Na závěr jsou shrnuty výsledky šetření a praktického výzkumu
Benešovský pivovar - jeho organizace a hospodaření ve 2. polovině 19. století a v 1. polovině 20. století
Utíkalová, Markéta ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Bakalářská práce se snaží zachytit historii benešovského pivovaru, vystavěného v roce 1897, i jeho předchůdce, Občanského pivovaru a.s., založeného již v roce 1873. Práce pojednává o vnějších i vnitřních změnách podniku včetně jeho organizace a hospodaření za 75 let působení na trhu. Zároveň pojednává i o pivovarnictví v českých zemích v 19. a ve 20. století a zachycuje historii města Benešov doplněnou o historii pivovarnictví a pivovarského průmyslu ve městě od jeho počátku až do založení benešovského pivovaru. Ten se stal jedním z nejdůležitějších podniků benešovského průmyslu.
Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl
Tomková, Michaela ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Hořáková, Veronika (oponent)
V dnešní době, především na trhu s rychloobrátkovým spotřebním zbožím, je zapotřebí odlišit produkty od konkurence. Jednou z možných strategií je extenze značky. Hlavním cílem této práce je analyzovat efekty extenze značky s důrazem na pivní průmysl. Teoretická část práce poskytuje přehled primárního a sekundárního výzkumu, který se týká nových trendů a faktorů ovlivňujících úspěch extenze značky. Praktická část představuje případovou studii české prémiové značky s názvem Frisco. Kvůli rostoucí konkurenci na trhu změnila společnost svoji strategii značky a implementovala její extenzi.
Obchod s pivem v České republice a Německu
Schottková, Monika ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Ferencová, Martina (oponent)
Česká republika a Německo jsou neodmyslitelně spojené s tradicí výroby piv. Obě země však během posledních 60 let prošly odlišným politickým i hospodářským vývojem. Cílem této bakalářské práce je určit, zdali se na základě znalosti vývoje pivovarnictví v Německu dá předpovídat podobný vývoj v České republice. Úvodní kapitola se zabývá historií pivovarnictví a druhy piv, v druhé části jsou analyzovány vnitrostátní obchod s důrazem na maloobchod a také export a import. Další kapitola se věnuje zavedeným opatřením zdůrazňující jedinečnost českých a německých piv a nakonec jsou představeny charakteristiky domácích trhů a nejúspěšnější společnosti působící v těchto zemích.
Globalizace pivovarského průmyslu
Kolesa, David ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat globalizační trendy ve světovém pivovarském průmyslu a predikovat jejich budoucí vývoj. V první části práce je proto zkoumán současný stav na světovém pivním trhu, vývoj celosvětové výroby, spotřeby, importu a exportu piva. Druhá část práce se zaměřuje na pivovarský průmysl v České republice. Je analyzováno postavení ČR ve světovém pivovarském průmyslu, trendy ve spotřebitelské poptávce i výrobě piva. Třetí část práce nabízí analýzu největší pivovarnické skupiny na světě - AB InBev. Analyzována je mezinárodní strategie společnosti a způsob expanze na zahraniční trhy. Závěrečná kapitola se věnuje predikci budoucího vývoje pivního průmyslu a důraz je kladen na regiony s vysokým potenciálem růstu pivního trhu v budoucnu.
Aplikace a porovnání metod vícekriteriálního hodnocení při mezipodnikovém srovnávání
Řezníček, Josef ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
Cílem této práce je porovnání a následná aplikace vhodných metod použitelných při mezipodnikovém srovnání. Použité metody jsou rozděleny do tří oblastí. V první skupině jsou metody vícekriteriálního hodnocení variant. V rámci těchto metod jsou popsány metody, které se již běžně používají (Metoda prostého pořadí, Metoda normované proměnné, Metoda vzdálenosti od fiktivního objektu) a pokročilejší metody vyučované v předmětu Teorie rozhodování (WSA, Topsis, ELECTRE III a Mappac a další). Jako součást těchto metod je uveden popis stanovení preference. Dále jsou uvedeny modely obalu dat (DEA modely). Z ostatních metod je zmíněna metoda stanovení finančního zdraví index IN05. Praktická aplikace vybraných metod je provedena na odvětví produkce piva. Na závěr je uvedeno porovnání všech použitých metod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.