|
Trendy v českém pivovarnictví
POLÁČKOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce se zabývá trendy v českém pivovarnictví. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - literární rešerši a praktickou část. V literární rešerši se práce věnuje historii pivovarnictví ve světě a v České republice. Dále popisuje suroviny pro výrobu piva, pivní druhy a sociologické metody šetření. Praktická část analyzuje poskytnutá data od pivovaru Samson a vyhodnocuje interview poskytnutá odpovědnými osobami ze zkoumaných pivovarů. Na závěr jsou shrnuty výsledky šetření a praktického výzkumu
|
|
Benešovský pivovar - jeho organizace a hospodaření ve 2. polovině 19. století a v 1. polovině 20. století
Utíkalová, Markéta ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Bakalářská práce se snaží zachytit historii benešovského pivovaru, vystavěného v roce 1897, i jeho předchůdce, Občanského pivovaru a.s., založeného již v roce 1873. Práce pojednává o vnějších i vnitřních změnách podniku včetně jeho organizace a hospodaření za 75 let působení na trhu. Zároveň pojednává i o pivovarnictví v českých zemích v 19. a ve 20. století a zachycuje historii města Benešov doplněnou o historii pivovarnictví a pivovarského průmyslu ve městě od jeho počátku až do založení benešovského pivovaru. Ten se stal jedním z nejdůležitějších podniků benešovského průmyslu.
|
|
Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl
Tomková, Michaela ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Hořáková, Veronika (oponent)
V dnešní době, především na trhu s rychloobrátkovým spotřebním zbožím, je zapotřebí odlišit produkty od konkurence. Jednou z možných strategií je extenze značky. Hlavním cílem této práce je analyzovat efekty extenze značky s důrazem na pivní průmysl. Teoretická část práce poskytuje přehled primárního a sekundárního výzkumu, který se týká nových trendů a faktorů ovlivňujících úspěch extenze značky. Praktická část představuje případovou studii české prémiové značky s názvem Frisco. Kvůli rostoucí konkurenci na trhu změnila společnost svoji strategii značky a implementovala její extenzi.
|
|
Obchod s pivem v České republice a Německu
Schottková, Monika ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Ferencová, Martina (oponent)
Česká republika a Německo jsou neodmyslitelně spojené s tradicí výroby piv. Obě země však během posledních 60 let prošly odlišným politickým i hospodářským vývojem. Cílem této bakalářské práce je určit, zdali se na základě znalosti vývoje pivovarnictví v Německu dá předpovídat podobný vývoj v České republice. Úvodní kapitola se zabývá historií pivovarnictví a druhy piv, v druhé části jsou analyzovány vnitrostátní obchod s důrazem na maloobchod a také export a import. Další kapitola se věnuje zavedeným opatřením zdůrazňující jedinečnost českých a německých piv a nakonec jsou představeny charakteristiky domácích trhů a nejúspěšnější společnosti působící v těchto zemích.
|
|
Globalizace pivovarského průmyslu
Kolesa, David ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat globalizační trendy ve světovém pivovarském průmyslu a predikovat jejich budoucí vývoj. V první části práce je proto zkoumán současný stav na světovém pivním trhu, vývoj celosvětové výroby, spotřeby, importu a exportu piva. Druhá část práce se zaměřuje na pivovarský průmysl v České republice. Je analyzováno postavení ČR ve světovém pivovarském průmyslu, trendy ve spotřebitelské poptávce i výrobě piva. Třetí část práce nabízí analýzu největší pivovarnické skupiny na světě - AB InBev. Analyzována je mezinárodní strategie společnosti a způsob expanze na zahraniční trhy. Závěrečná kapitola se věnuje predikci budoucího vývoje pivního průmyslu a důraz je kladen na regiony s vysokým potenciálem růstu pivního trhu v budoucnu.
|
|
Aplikace a porovnání metod vícekriteriálního hodnocení při mezipodnikovém srovnávání
Řezníček, Josef ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
Cílem této práce je porovnání a následná aplikace vhodných metod použitelných při mezipodnikovém srovnání. Použité metody jsou rozděleny do tří oblastí. V první skupině jsou metody vícekriteriálního hodnocení variant. V rámci těchto metod jsou popsány metody, které se již běžně používají (Metoda prostého pořadí, Metoda normované proměnné, Metoda vzdálenosti od fiktivního objektu) a pokročilejší metody vyučované v předmětu Teorie rozhodování (WSA, Topsis, ELECTRE III a Mappac a další). Jako součást těchto metod je uveden popis stanovení preference. Dále jsou uvedeny modely obalu dat (DEA modely). Z ostatních metod je zmíněna metoda stanovení finančního zdraví index IN05. Praktická aplikace vybraných metod je provedena na odvětví produkce piva. Na závěr je uvedeno porovnání všech použitých metod.
|